نکته اول: برای تولید محتوای پزشکی منبع معتبر انتخاب کنید.

ازآنجایی‌که محتوای پزشکی بیشتر در مورد موضوعات مرتبط با سلامت افراد تهیه می‌شود، بسیار اهمیت دارد که بر اساس منابع معتبر نوشته شده باشد. از رژیم‌های مختلف غذایی گرفته تا تحلیل و بررسی داروها، همگی موضوعاتی هستند که ممکن است سلامت مخاطب شما را تحت‌تأثیر قرار دهند. تولید محتوای پزشکی بر اساس منابع معتبر باعث می‌شود مخاطبان بیشتر به شما اعتماد کرده و محتوای شما را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند.

منابع داخلی زیادی مانند رسانه غذا و دارو و وب‌سایت شخصی پزشکان وجود دارند که روزانه درباره موضوعات مرتبط با پزشکی و سلامت محتوا منتشر می‌کنند. استفاده از منابع خارجی معتبر نیز گزینه مناسبی برای تولید محتوای پزشکی و تخصصی حوزه سلامت محسوب می‌شوند.

نکته دوم: از متخصص‌ها برای تولید محتوای پزشکی و حوزه سلامت کمک بگیرید.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای تولید محتوای پزشکی، استفاده از متخصص‌های باتجربه در این حوزه است. پزشکان، داروسازان، پرستارها و دیگر افرادی که در این زمینه سلامتی فعالیت می‌کنند، می‌توانند بهترین و مفیدترین محتوا را برای مخاطبان تولید کنند. اما در نظر داشته باشید تولید محتوا توسط این متخصص‌ها هزینه زیادی به همراه خواهد داشت.

اگر بودجه کافی برای تولید محتوا توسط متخصص ندارید، می‌توانید از نویسنده‌هایی استفاده کنید که سابقه نوشتن در زمینه حوزه‌های سلامتی دارند یا در رشته‌هایی چون زیست‌شناسی، میکروبیولوژی و… تحصیل‌کرده‌اند. این افراد با اصطلاحات تخصصی حوزه پزشکی آشنایی بیشتری دارند و در تولید محتوا پزشکی با چالش کمتری روبه‌رو خواهند شد.

اگر از نویسنده غیرمتخصص برای تولید محتوای پزشکی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک فرد با اطلاعات بالا در زمینه پزشکی و سلامتی را به‌عنوان مسئول بررسی محتوا انتخاب کنید تا مطالب را از نظر صحت و اعتبار بررسی کند. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز اشاره کردیم، تولید محتوای پزشکی زمینه فعالیت بسیار تخصصی و حساس است، انتشار محتوایی که حاوی اطلاعات اشتباه باشد می‌تواند اعتبار شما را نزد مخاطبانتان تحت‌تأثیر قرار دهد و لطمه جبران‌ناپذیری به آن وارد کند.

اگر می‌خواهید یک کارشناس تولید محتوا شوید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله “8 مهارتی که هر کارشناس تولید محتوا باید داشته باشد” را مطالعه نمایید.

نکته سوم: در جریان اخبار و موضوعات روز باشید.

یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای تولید محتوای پزشکی، اخبار و موضوعات ترند روز است. به همین دلیل لازم است همواره از جدیدترین موضوعات مرتبط با کار خود مطلع باشید. هر اخبار جذابی که به نحوی با حوزه کاری شما در ارتباط باشد، موضوع مناسبی برای تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان خواهد بود.

می‌توانید نظرات و رویکرد خود درباره اخبار و موضوعات به‌روز را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و فقط یک روایتگر ساده نباشید. اما توجه داشته باشید از دامن‌زدن به شایعات یا صحبت‌کردن در مورد موضوعاتی که اطلاع کافی از آن‌ها ندارید، خودداری کنید، چرا که این کار می‌تواند عکس نتیجه‌ای که مدنظر داشتید برایتان رقم بزند.

نکته چهارم: از روش‌های مختلف برای تولید محتوای پزشکی استفاده کنید.

روش‌های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که تولید محتوای متنی فقط یکی از آن‌ها است. محتوای ویدئویی یکی دیگر از انواع محتوا است که می‌تواند مخاطبان زیادی برای شما جذب کند. با کمک ویدیو می‌توانید محتوای پزشکی منحصربه‌فرد تولید کرده و داستان‌های جذابی برای مخاطب تعریف کنید.

اینفوگرافیک یکی دیگر از روش‌هایی است که برای تولید محتوای پزشکی بسیار مناسب است. با اینفوگرافیک‌ها می‌توانید ترکیبی ساده و گویا از متن و تصاویر ایجاد کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن مطالب مهم را به مخاطب نشان دهد. پادکست‌ها نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای تولید محتوای حوزه سلامتی باشند.

نکته پنجم: نیاز کاربران خود را برای تولید محتوای پزشکی بشناسید.

قدم اول برای تولید محتوا، چه در زمینه پزشکی و چه در سایز زمینه‌ها، شناخت مخاطبان است. باید کاربران خود و نیاز آن‌ها را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید محتوای موردعلاقه‌شان را تولید کنید. برای شروع از خود بپرسید چه کسانی مخاطب محتوای من خواهند بود؟ افراد عادی را به‌عنوان جامعه هدف در نظر گرفته‌اید یا متخصصان حوزه پزشکی را؟

شما همچنین می‌توانید با برگزاری نظرسنجی از نیاز کاربران اطلاع بیشتری پیدا کنید. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی نیز در این زمینه کمک‌کننده خواهند بود، چرا که به شما نشان می‌دهند کاربران در گوگل بیشتر به دنبال چه موضوعاتی می‌گردند.

نکته ششم: تولید محتوای پزشکی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی تولید کنید.

از قدرت شبکه‌های اجتماعی در جذب مخاطب نمی‌توان غافل شد، بنابراین لازم است تا محتوای پزشکی برای صفحه اینستاگرام، کانال تلگرام، توییتر و… نیز تهیه کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، لحن و نحوه ارائه محتوا مناسب با هر شبکه اجتماعی است. برای مثال، محتواهای بسیار طولانی برای اینستاگرام گزینه مناسبی نیستند، درحالی­که برای وب­سایت می‌توانند بسیار مؤثر باشند؛ بنابراین با خلاصه کردن مقالات وب‌سایت می‌توان محتوای مناسب شبکه‌های اجتماعی تولید کرد.

حضور در همه شبکه‌های می‌تواند ارتباط شما با مخاطبانتان را به طور مؤثری افزایش دهد. اگر وقت کافی برای تولید محتوای تخصصی سوشال‌مدیا ندارید، می‌توانید فقط خلاصه‌ای از محتوای وب‌سایت خود را در شبکه‌های مجازی انتشار دهید. اما توصیه می‌کنیم از رسانه‌های اجتماعی و تأثیر آن‌ها بر مخاطبان غافل نشوید.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در تولید محتوای پزشکی زمانی برای شما بیشتر می‌شود که صاحب یک کلینیک پزشکی یا شغلی مشابه باشید، چون در چنین مواردی تجربه موفق و بازخورد مثبت مراجعان در فضای مجازی می‌تواند باعث جذب افراد دیگر شود.

نکته هفتم: تولید محتوای پزشکی را باتوجه‌به میزان تعامل با کاربران افزایش دهید.

تولید محتوای پزشکی باید به‌گونه‌ای انجام شود که مخاطبان را اصطلاحاً درگیر کند. از مخاطبان بخواهید نظرات و تجربه خود را به‌صورت کامنت برای شما بنویسند و شما نیز پاسخگوی سؤالات آن‌ها باشید. برای تعامل بیشتر با مخاطبان، لازم است تا موضوع را برای مخاطب قابل‌فهم کنید، اگر مخاطبان شما متخصص این حوزه نیستند، حتماً توجه داشته باشید در محتوا از اصطلاحات تخصصی استفاده نشود و لحنی ساده و صمیمی داشته باشید.

در شبکه‌های اجتماعی تعامل بیشتر کاربران با محتوای شما باعث خواهد شد بیشتر دیده شوید و مخاطبان جدید جذب کنید. استفاده از دانش تخصصی یک کارشناس تولید محتوا به شما کمک خواهد کرد به بهترین نحو مخاطب را درگیر محتوای خود کنید و تأثیر محتوا بر مخاطبان را افزایش دهید.

نکته هشتم: تحلیل و بررسی تولید محتوای پزشکی در هر ابعادی فراموش نشود!

پس از گذشت مدتی از انتشار محتوا، لازم است آن را تحلیل کنید. مخاطبان به این محتوا چه واکنش‌هایی نشان داده‌اند؟ محتوا از نظر موتور جستجوی گوگل چه اعتباری کسب کرده است؟ آیا اطلاعاتی در این محتوا وجود دارد که نیاز به ویرایش یا به‌روز شدن داشته باشد؟

بررسی محتوا به شما کمک خواهد برای برنامه‌ریزی تولید محتوای پزشکی خود بهتر عمل کنید، چرا که می‌توانید محتواهایی که بیشتر موردتوجه مخاطبان قرار گرفته‌اند را ارزیابی کرده و در همان راستا به انتشار محتوا ادامه دهید. از اطلاعات حاصل از این تحلیل و بررسی می‌توانید برای تولید محتوای پزشکی بیشتر نیز استفاده کنید، برای مثال مجموعه‌ای از مقالات خود را که بیشتر موردعلاقه مخاطبان بوده‌اند، به‌صورت یک کتابچه الکترونیکی منتشر کنید.

تولید محتوای پزشکی، راهی برای جذب مخاطب بیشتر

این روزها اینترنت به مرجعی تبدیل شده است که بسیاری از افراد پیش از هر اقدامی، از خرید لوازم آرایشی گرفته تا انتخاب نام فرزند، به آن مراجعه می‌کنند. محتوایی که منتشر می‌کنید در وهله اول مخاطبان را جذب شما خواهد کرد، و در مرحله دوم آن‌ها را قانع می‌کند که برای دریافت محصول یا خدمات شما را انتخاب کنند؛ بنابراین تولید محتوای پزشکی را باید چیزی فراتر از انتشار اطلاعات در فضای مجازی در نظر بگیرید.

تولید محتوای پزشکی به دلیل آنکه در ارتباط با سلامت افراد است، کمی چالش‌برانگیز است و بهتر است توسط افراد حرفه‌ای حوزه تولید محتوا یا متخصصان حوزه سلامت تهیه شود. داشتن استراتژی در تولید محتوا، تحلیل رقبا و انتخاب عناوین جذاب از جمله مواردی هستند که می‌توانند احتمال موفقیت محتوای شما را افزایش دهند.

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما کمک کنند محتوای خود را مبتنی بر اصول مهمی چون سئو تولید کنید. تولید محتوا به‌صورت حرفه‌ای یک روش مؤثر برای افزایش درآمد است، با مشاوره گرفتن از افراد متخصص و تولید محتوا، مشتری‌های بالقوه را جذب کنید.

شما چه تجربه‌ای در زمینه تولید محتوای پزشکی دارید؟ به نظر شما چه موارد دیگری در تولید محتوای حوزه سلامت اهمیت دارند؟

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

هفده − دو =

عضویت در خبرنامه

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود :)